fredag 15 juli 2011

Det kom en vandingsman...



Med en gigantisk ryggsäck tittade Tom in genom dörren till butiken. Kom in, uppmandade jag, det såg hiskeligt tungt ut.

Från Pjelax i Finland startade han sin vandring den 22 juni 2011. Målet är Gibraltar och igår passerade han alltså Rökstenen. Vilket fantastiskt äventyr. Följ gärna Toms resa på hans blogg Framstegen. Ja den är på svenska. Tom jobbar som frilandskribent men vill gärna att läseren bildar sig en egen uppfattning om vad han skriver om på bloggen.

Jag frågade om han hade fått några skavsår och fick då reda på att ska man ut på lång vandring är det viktigt att inte har för små skor. Vilket föranledde att Tom fick skicka efter sina gamla skor efter någon dags vandring då de nya börjat bli lite för trånga. Läs mer om det på bloggen och trotjänarna ser ni ovan, som nu är på väg till Gibraltar.

Jag är så tacksam för alla spännande möten jag får vara med om när jag jobbar vid Rökstenen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar