fredag 23 september 2011

Vad är ett projekt?

Igår kväll besökte jag biodlarna i Östergötland. Jag berättade om att driva och leda projekt och tog exempel från de Leaderprojekt jag varit projektledare för. Det finns flera gemensamma faktorer som alla projekt har och jag visade även på exempel från projekt i näringslivet och visad på likheter och olikheter.

Jag samlade ihop och gav goda råd att tänka på innan man skickar in en Leaderansökan och tips hur du strukturerar upp ett projekt. Det viktigaste är att ha tänkt först. Förankrat och gjort en bra planering.

Jag fick också en liten inblick i den parallella värld som existerar nämligen binas. Vilka kloka och fascinerande djur. Ett slut citat från en vän som gillar honung:

1 kommentar:

  1. Underbart citat :-) Som du kanske vet var Nalle Puh med mig under min vandring.

    Håller just nu på och skriver om den och har kommit fram till besöket vid Rökstenen. Det var en speciell och trevlig upplevelse under vandringen.

    Kul också att se att svenska regeringen satsar pengar på naturturism.

    Lycka till och ha en skön höst!

    SvaraRadera