måndag 23 maj 2011

Getingar och veteranmopeder

Vilken underbar helg det blev! Solen värmer och livet känns lätt att leva. Igår hörde jag hur mopedmotorer knattrande sladdade in på parkeringen. "Nu kommer ungdomarna!" var min första tanke, men tji fick jag! På de fina mopparna av ansedd ålder satt ett antal herrar av tillika ansedd ålder. Det visade sig vara ett kompisgäng som puttrar runt på utflykt med sitt gemensamma intresse. Varje arbetsdag ser jag fram emot vilka spännande besökare som ska dyka upp.

Några inte så välkomna besökare dök ändå upp idag. Getingar. Lite väl tidigt i mitt tycke och jag som lite lätt buddistisk inte gillar att slå ihjäl levande varelser får väl acceptera läget och plocka fram flugsmällaren. Jag har en känsla av att jag kommer att ha många liv på mitt samvete den här sommaren...

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar