söndag 15 augusti 2010

Historiekreativitet

När många andra i trakten börjar stänga för säsongen och dra ner på sin verksamhet håller vi fortfarande öppet mellan klockan 09.00-18.00 varje dag fram till sista augusti. Vi har dessutom utökat försäljningen med kokt korv med bröd så att även den som är sugen på lunch kan bli tillfredsställd vid ett besök hos oss.

Själv har jag varit i Uppsala och blev där mycket imponerad av hur hotellet jag bodde på tagit tillvara på traktens rika historia med bland annat informationsskyltar om forntida symbolik. Mest fascinerad blev jag av den snygga och originella sängen (se bild nedan), den uppvisade samma tecken på kreativitet som de mattor som vi ställer ut i Röks kyrka. Utställningen pågår hela augusti ut så för er som ännu inte sett den finns ännu tid att rätta till detta misstag (och tro mig, ett misstag är precis vad det är, maken till mattor med karaktär har jag aldrig stött på).



Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar