onsdag 18 augusti 2010

Larmmisstag

När du kommer hit till oss i Rök vill vi att du ska få ut så mycket som möjligt av din upplevelse, därför har vi tagit på oss att varje dag öppna och stänga Röks kyrka, väl värd att titta på inte minst nu när den fina mattutställningen finns där inne.

Imorse när jag som vanligt gick in och skulle larma av uppförde sig inte larmet riktigt som det brukar och efter några desperata knapptryckningar från min sida började det, istället för att stänga av sig, tjuta. Lite lätt panikslaget lyckades jag stänga av det ganska snabbt men undrade vad jag i hela friden skulle ta mig till och vad det var som gått fel. Plötsligt uppenbarade sig dock en dam inifrån kyrkan och det visade sig att hon hade gått in från ingången på baksidan och där larmat av och att hon varit där inne när jag kom. Därför hade jag, i min okunskap om detta, larmat på istället för att larma av. Det har tydligen hänt innan och hon visade mig hur jag skulle gå tillväga om det skulle hända igen.
Det är något väldigt skräckinjagande med ett tjutande larm (speciellt när det tjuter i en offentlig byggnad som du har ansvar för) så ni kan ju gissa om jag var skakig när jag gick därifrån.

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar