onsdag 21 juli 2010

Tyskar, italienare och fika bröd som tar slut

Idag har det varit flera bussar här med alla möjliga nationaliteter, Italienare, ryssar och så tyskar så klart. Det är ganska häftigt om man tänker efter att men åker från Italien för att kolla på Rökstenen. Det här med språk är ju intressant, jag har konstaterat (precis som mina kollegor) att man kan kommunicera med nästan vem som helt bara båda parter vill och försöker. Jag kan verkligen inte ett ord italienska men med lite engelska och gester fixade vi det med.

Det märks att det är semester nu för många. Lunga sköna dagar att ge sig ut och åka på. Vi säljer just nu ganska mycket fika vilket är jättekul. Fikabrödet börjar ta slut så idag ska jag hem och baka nytt när jag slutat för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar