tisdag 1 juni 2010

Många mammor på besök!

Igår sken solen på oss igen och många mammor blev bjudan på fika på morsdag.
Nu märks det att det börjar hända saker både i naturen och för besökscentrat.

Vi har fått mer förfrågningar och bokningar vilket känns jättekul.
Och gräslabyrinten (och allt annat gräs också för den delen) växer så det knakar. Det ska bli spännande att se hur labyrinten växer fram.

Jag skrattade lite åt mig själv. På lördagar hjälper vi till att ringa i kyrkklockan och det blev lite tajt om tid för jag höll på att klippa gräs precis innan. Körde fast med klipparen också och fick hjälp av tre gentlemän på besök vid stenen. Det gick knappt en sekund från det att de såg mig på gräsklipparen tills dess att jag också var uppe i tornet och ringde i klockan. De tittade förundrat: "Är du här och ringer nu också, det är bråda dagar förstår vi".

Nu välkomnar vi Ann som har sin första dag idag. Det ska bli spännande att få läsa om hennes dagar här på bloggen.

/Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar