söndag 23 maj 2010

Men det är ju sommar ju!

Insåg snabbt när jag kom på plats att jag hade alldeles för mycket och varma kläder på mig. Mannen fick rycka ut med en kjol. Fantastisk väder, strålande sol och över tjugo grader varmt. Det märktes på glass försäljningen vill jag lova.

Ann som ska jobba i sommar tittade förbi och precis när jag skulle visa kassan kom det en buss med glada spelemän från hela Norden. Då bråkade kassaapparaten och efter en svettig minut insåg jag att det är glapp i någon kontakt. Precis som alla IT tekniker säger när man behöver hjälp med datorn "har du satt i sladden" och många gånger är det ett glapp som är problemet. Sen sålde vi glass så det stod härliga till.

Ogräset fick sig en omgång i solen idag och nu har vi också klippt upp en yta för vikingalekarna inför nästa vecka. Då kommer vår första klass som bokat oss. Det ser vi fram emot.

Vi hade gäster från Borås, Öland och Linköping bara för att nämna några orter. Många hade eller skulle besöka Omberg vilket var ett utmärkt val denna underbara försommar dag. /Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar